mersin escort - istanbul escort

‘’Sorular öğrencilerin motivasyonunu altüst etti’’

Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamuran Varma, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Liseye Geçiş Sınavı (LGS) hakkında sert açıklamalarda bulundu.

‘’Sorular öğrencilerin motivasyonunu altüst etti’’

Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamuran Varma, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen LGS ( Liseye Geçiş Sınavı ) hakkında sert açıklamalarda bulundu.

1.2 milyon öğrencinin girdiği sınavda, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından sorulan soruların süreye denk olmadığını belirten Varma, MEB’e sert eleştirilerde bulundu. Hazırlanan soruların uzunluğu sebebiyle öğrencilerin motivasyonunu düşürdüğünü iddia eden Türk Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamuran Varma, ‘’ Öğrencilere stres yaşatmayalım diye kurgulanan sistem öğrencilere sınavda kâbus yaşatmıştır.’’ dedi.

‘’SINAVDAN ÇIKAN ÖĞRENCİLER GÖZYAŞLARINA BOĞULDU’’

Öğrencilerin kendilerine verilen dakikada sınav sorularını çözmesinin mümkün olmadığını savunan Şube Başkanı Varma, ‘’Geleceğimizin teminatı, gözümüzün bebeği kadar kıymetli olan sevgili çocuklarımızın geleceğini doğrudan etkileyen, başta ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin velileri olmak üzere toplumun tüm kesimlerini yakından ilgilendiren ortaokuldan liselere geçiş sınavı geçtiğimiz cumartesi günü yapılmıştır. Bu sınava 1.2 milyon öğrencinin bir milyonu başvurdu. Birçok değişikliğe uğrayan yeni sınav sistemi gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra sınav gerçekleştirildi. Gelin görün ki sınav bitip de sınavdan çıkan öğrenciler gözyaşlarına boğuldu. Neredeyse bir sayfayı dolduracak şekilde oluşturulan sorular öğrencilerin motivasyonunu altüst etti. Bu şekilde hazırlanan uzun soruların çocuk çağındaki öğrencilerin bir buçuk dakikada çözmesi büyük bir yanlışlıktır.’’ dedi.

‘’2018-2019 YILI KAOSA GEBEDİR’’

Konu hakkında Milli Eğitim Bakanlığı’na sert eleştirilerde bulunan Varma, şu ifadeleri kullandı; ‘’Öğrencilere stres yaşatmayalım diye kurgulanan sistem öğrencilere sınavda kâbus yaşatmıştır. Bu stresin sebebi okullarımızı nitelikli ve niteliksiz diye ayıran zihniyettir. MEB bu konuda yanlış kararlar almış ve hala uygulamakta ısrar etmektedir. Bu kafa 12-13 yaşındaki çocuklarımızı da ayrıştırmıştır. İlim ve irfandan uzak eğitim sisteminin geleceğimize hiçbir katkısı olmayacaktır. Bu nedenle 2018-2019 Öğretim Yılı belirsizliklere, kaosa ve sancılara gebedir. Bu sistem özel okullardan başka hiçbir şeye hizmet etmeyecek 1.2 milyon öğrencinin çalınan geleceği ve akan gözyaşlarıyla anılacaktır.’’

Güncelleme Tarihi: 04 Haziran 2018, 19:07

Furkan Bolat

Editör


İletişim Hesapları
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner3

banner4