Kapaklı Gazetesi - Başakşehir Okulları öğrencileri daha önce Müzik Öğretmeni Gizem Tuna ve Görsel Sanatlar Öğretmeni Hatice Köse ile yaptığı söyleşiyi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Ahmet Çakıcı ile devam ettirdi. Öğrenciler sordu, Çakıcı merak edilenleri cevapladı.

Yapılan son araştırmalara göre Türkiye’de her 3 kişiden birinin obez, 3’te birinin ise kilolu olduğunu anlatan Çakıcı, kalan 3’te birlik kesimin normal kiloya sahip olduğunu söyledi ve sporun önemine vurgu yaptı. Çakıcı, ‘’Pandemi sürecinde çocuklar uzun süre evden dışarı çıkmayarak hareketsiz kaldı. Uzaktan eğitimin devam etiği bu günlerde çocukları bedenen en çok rahatlatacak derslerin başında Beden Eğitimi ve Spor geldiğini düşünüyoruz. Biz de okul olarak ana derslerin yanı sıra sportif etkinliklerle de öğrencilerimizi destekliyoruz ve desteklemeye devam edeceğiz. ”dedi.

Kendinizi bize tanıtabilir misiniz?

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeniyim. Mesleğimdeki 16., Başakşehir Okullarındaki 6. yılım… KKTC Yakın Doğu Üniversitesi Beden Eğitimi Spor ve Yüksek Okulu bölümünden mezun oldum.

Beden Eğitimi Öğretmenliği dışında başka ne gibi eğitimler aldınız?

Beden Eğitimi Öğretmenliği dışında 7 branştan (Futbol, Basketbol, Badminton, Masa Tenisi, Fitness ve Vücut Geliştirme, Gümüş Bröve Cankurtaranlık ve Satranç Antrenörlükleri) antrenörlük diplomalarım var. Ayrıca 6 branştan da (futbol, basketbol, hentbol, voleybol, yüzme, oryantiring) hakemlik diplomalarım var. Bunun dışında Türkiye’de son yıllarda yeni yeni yayılmaya başlayan Eurofit Projesinde Başarı belgem bulunuyor.

Eurofit Projesinden bize biraz bahseder misiniz?

Eurofit Projesini kısaca anlatmam gerekirse; okullardaki öğrencilerin fiziksel uygunluklarını değerlendirme ve (çocuklara 10 adet test uygulanıyor) onları çeşitli branşlara yönlendirme diyebiliriz. Avrupa da fiziksel uygunluk ile ilgili çalışmalar 1950’li yıllarda başlamıştır. Ülkemizde ise okullarda ilk fiziksel uygunluk testleri 2016 yılında uygulanmaya başlandı. Beden eğitimi ve spor dersi öğretmelerinin gözetimiyle yürütülen uygulamada, mekik, şınav, otur-uzan esneklik ölçümü, vücut ağırlığı ve boy uzunluğu ölçümü değerlendiriliyor.

Başakşehir Okulları olarak Beden Eğitimi dersinde, işlenen müfredat haricinde başka neler yapıyorsunuz?

Ben, ortaokul ve lise kademesinde derslere giriyorum. Derslerimizde müfredata bağlı kalarak, futbol, voleybol, basketbol, hentbol, badminton, masa tenis, jimnastik, atletizm, oryantiring, tenis gibi branşların bütün kurallarını ve belli başlı hareketlerinin hepsini öğreniyoruz. Bir dönem içinde kaç branş görüldüyse, öğrenci o gördüğü konulardan uygulamalı olarak sınava giriyor. Bunların yanı sıra fitness ve aerobik hareketlerini de derslerimizde sürekli olarak kullanıyoruz. Kış aylarında da 1 veya 2 hafta, okulumuzun hemşiresiyle beraber ilk yardım dersi anlatıyoruz. Bütün bunların yanında; okul takımlarına seçmeler yapıp, yetenekli öğrencilerimizi branşlara yönlendirip onları sene sonuna kadar bu branşlarda çalıştırıyorum.

Pandemi sürecinde uzaktan eğitimde Beden Eğitimi derslerinde neler yaptınız?

Mart ayından beri ülkece çok zorlu bir süreçten geçiyoruz. Uzaktan eğitim sürecini, okul olarak çok iyi yürüttüğümüzü düşünüyorum. Beden Eğitimi dersine gelecek olursak; ilk olarak öğrencilerimiz için, içinde çeşitli egzersizler bulunan 3-4 adet video çekip onlara attım. Daha sonra zaten hemen canlı derslerimizi yapmaya başladık. Derslerimizde; (çocuklarımızın da evlerinde hareketsiz kaldıklarını bildiğimiz için) streching hareketleriyle başlayıp bazen fitness - pilates hareketleriyle enerjimizi attık, bazen de jimnastik veya aerobik hareketleriyle coştuk. Ara ara onlara çözmeleri ve kafalarını dağıtmaları için “kendi yaptığım” spor bulmacalarını ve sağlık, obezite, sporun hayatımızdaki önemi gibi konularda makaleler yollayarak uzaktan eğitim sürecini iyi yönettiğimizi düşünüyorum.