Kapaklı'da çevre temizliğiyle ilgili şikayetler artarken, vatandaşlar çevreyi kirleten kişilere yönelik denetimlerin sıklaştırılmasını ve cezai işlem uygulanmasını talep ediyor. Özellikle sokaklar ile Kazak Gölü Mesire Alanı gibi vatandaşların yoğun olarak kullandığı alanlarda çevreye bırakılan çöplerin görüntü kirliliğine neden olduğunu belirten ilçe sakinleri, bu durumun önüne geçilmesi için daha etkin denetim yapılmasını istiyor.

Çevre kirliliğine ilişkin yapılan şikayetlere ise bazı vatandaşlar, "Çevreye çöp atanlar pis ise belediye ne yapsın? Herkesin peşinden mi gezsin?" ifadeleriyle karşılık vererek sorumluluğun yalnızca belediyede olmadığını, bireysel duyarlılığın da artırılması gerektiğini savunuyor.

Öte yandan, Bolu Belediyesi ile Düzce Belediyesi'nin çevreye çöp atan kişileri tespit ederek cezai işlem uyguladığı ve bu görüntüleri sosyal medya hesaplarından paylaşması kamuoyunda geniş yankı uyandırdı. Sosyal medyada büyük ilgi gören uygulamaları örnek gösteren Kapaklılı vatandaşlar, benzer bir çalışmanın Kapaklı Belediyesi tarafından da hayata geçirilmesini talep ediyor.

“Temmuz sonunda Kapaklı’da temiz su kullanıma sunulacak”
“Temmuz sonunda Kapaklı’da temiz su kullanıma sunulacak”
İçeriği Görüntüle

Vatandaşlar, özellikle zabıta ekiplerinin sahada daha fazla görev almasını, çevreyi kirleten kişilere yönelik denetimlerin artırılmasını ve caydırıcı cezaların uygulanmasını istediklerini dile getirdi. İlçe sakinleri, bu sayede hem sokakların hem de ortak kullanım alanlarının daha temiz tutulabileceğini ifade etti.