‘Arkadaşım Kitabın Sesi’ projesi hakkında bilgiler veren Büyükşehir Belediyesi İsmet İnönü İlkokulu Müdürü Murat Bekdaş, “ Hayatın her kademesinde kilitli olan tüm kapıların aralanması, düşünen, anlayan, bilinçli insanların yaşadığı bir toplumun oluşmasının yolu kitap okumaktan geçmektedir. Kitap okumanın önemi tarih boyunca bulunduğu mertebeyi korumuş ve korumaya da devam edecektir. İnsanın doğumundan ölümüne kadar olan tüm süreçte kitaplar onların rehberi, sırdaşı, akıldaşı ve arkadaşı olmuştur. Eğitimcilerin en önemli hedefi okuyan ve okuduğunu anlayan nesiller yetiştirmek olmalıdır.

“UYGULAMAYA KOYDUK”

Okumanın yanı sıra sosyal hayatta var olmak, toplum içerisinde etkin bir tavır koyabilmek de önemlidir. Özgüvenli, kendini bilen nesiller var etmek yine öğretmenin görev ve sorumlulukları arasında olmalıdır. Bizler bu anlayıştan yola çıkarak kitap okumanın yaygınlaşabilmesi için bir adım atmak istedik. Eğitim öğretim ortamına farklılık ve canlılık getirmek, öğrencilerin sadece okuyan değil aynı zamanda okuduğunu anlayan, anladığını aktarabilen bireyler olmasına katkı sağlamak amacıyla çıkılan bu yolda ‘Arkadaşım Kitabın Sesi’ projesini uygulamaya koyduk.

Jandarma tarafından öğrencilere trafik eğitimi verildi Jandarma tarafından öğrencilere trafik eğitimi verildi

“TAKVİM OLUŞTURDUK”

Bu proje ile öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmakla beraber topluluk önünde özgüven sahibi bireyler yetiştirmeyi, sınıf ortamı dışına çıkılarak eğitimi yaymayı, okul öncesi dönemde formal okuma yazmaya hazırlığı desteklemeyi, veliyi eğitim sürecine katarak daha aktif rol oynamasını sağlamayı amaçladık. Proje başlangıcında süreci takip edebilmek adına öncelikle bir takvim oluşturduk” dedi.

“İSTENİLEN HEDEFLERİ GÖZLEMLEDİK”

Projede okunacak olan kitapları çocukların yaş özelliklerini dikkate alarak seçtiklerini kaydeden Bekdaş, “Projeye katılan tüm öğrencilere okuyacağı kitap ve kitabı okuyacağı günün ön bilgisini verdik. Öğrencilere belirli bir süre tanıyarak projeye hazırlanmalarını sağladık. Belirlenen günlerde kitap okuyacak ve canlandıracak öğrencileri okul öncesi öğrencileri ile buluşturarak etkileşime girmelerini sağladık. İlkokul öğrencileri kitaplarını okuyarak canlandırması ile istenilen hedefleri gözlemledik. Proje uygulanabilirliği sonucu projeyi okul bünyesinde genişleterek yeni süreci planladık. Projeye tüm sınıf kademelerini katarak projeyi geniş tuttuk” dedi.