Kapaklı Gazetesi - Her gün 10 dakika spor ve egzersizin, insanların stres seviyesini azalttığını söyleyen Başakşehir Okulları Beden Öğretmeni Aslıhan Buksur, özellikle sınav dönemindeki öğrencileri spor yapmaya davet etti.

Başakşehir Okulları öğrencilerinin öğretmenleri ile yaptığı röportajlar, eğitim ve öğretim yılının ikinci döneminin başlamasıyla birlikte yeniden devam ediyor. Öğrencilerin bu yazı dizisindeki konuğu ise Başakşehir Okulları Beden Eğitimi Öğretmeni Aslıhan Buksur oldu. Buksur, okul öğrencilerine verdiği demeçte, kariyer geçmişinden ve okul olarak Beden Eğitimi derslerinde yapılan çalışmalardan bahsetti.

“HEMCİNSLERİM BARBİE İLE OYNARKEN BEN SOKAKTA OYNARDIM”

Röportajda ilk olarak kariyerinden bahseden Aslıhan Buksur, akabinde “Spora olan merakınızı ne zaman keşfettiniz” sorusuna şu yanıtı verdi; “Aslında spora olan merakımı keşfetmem 8-9 yaşlarında oldu. Hem cinslerim barbi bebeklerle onarken, ben televizyonda Tsubasa izleyip soluğu sokakta alırdım. Erkeklerle çift kale maç yapmak için onların peşinden koşarken bulurdum kendimi. Daha sonra okuldaki öğretmenlerimin fark etmesi ile okul atletizm takımına alınmamla spor hayatım başlamış oldu. Ortaokul, lise zamanlarımda okulun masa tenisi, voleybol, futbol takımlarında görev alarak okulumu ve bulunduğum ilçenin spor kulübünü başarılı bir şekilde temsil ettim.”

“BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRENCİYE PSİKOLOJİK KATKI SAĞLAR”

“Beden Eğitimi dersi öğrencilerin her yönden gelişimini olumlu yönde etkileyen önemli bir derstir” diyen Buksur, “Öğrencinin bütün ilişkilerini etkileyen beden eğitimi dersi öğrenciye psikolojik, sosyal birçok katkı sağlar. Öğrencinin arkadaşlarıyla olan ilişkilerinden eğitimciyle olan davranışlarına kadar pek çok şeye nüfuz eden beden eğitimi dersi ancak nitelikli ve donanımlı beden eğitimi öğretmeni sayesinde çocuklarımıza daha faydalı olur. Bu bağlamda anaokulu ve ilkokul kademesinde görev alan bir öğretmen olarak Spor ancak beden eğitimi öğretmenlerinin katkısıyla çocuklarımız tarafından bir yaşam felsefesi haline getirilebilir.” ifadelerini kullandı.

“SPOR ALIŞKANLIĞINI İLKOKUL ÇAĞINDAYKEN KAZANDIRIYORUZ”

Öğrencilerin spor becerilerini geliştirmek için çalışma yürüttüklerini söyleyen Öğretmen Buksur, “Öğrencilerimizin gelişim özelliklerini göz önünde bulundurarak onların kişisel ve toplumsal yönden sağlıklı, mutlu, iyi ahlaklı ve dengeli bir kişiliğe sahip bireyler olarak yetişmelerinde sporun ve beden eğitimi dersinin çok önemli bir yeri olduğuna sıkça yer veriyorum. Beden eğitimi derslerinin temel amacı öğrencilerimizin zihin - beden bütünlüğünün gelişimine, sinir-kas ve eklem koordinasyonuna, yaşam boyu sporun sağlığa faydaları konusunda bilinçlendirilmelerine, işbirliği ve takım ruhu içerisinde hareket etme becerisini, kurallara göre davranma alışkanlığı kazanmalarına, güven duygusunu pekiştirmelerine yardımcı olacak etkinliklere yer vererek farkındalık yaratıyorum. Sporda başarının en temel şartının spor bilincinin küçük yaşta kazandırılması ve yeteneklerin keşfedilerek doğru yönlendirme ve eğitimlerle geliştirilmesidir. Bunun bilinci içinde öğrencilerimize spor yapma alışkanlığını ilkokul çağındayken kazandırmak için çalışıyor, beceri ve yeteneklerini keşfedebilmek adına çeşitli testler yaparak onları ilgili spor branşlarına ve okul takımlarına yönlendiriyoruz. Öğrencilerimizin spor sayesinde kazandıkları disiplin, zorlukların üstesinden gelme becerisi, özgüven gibi nitelikleri eğitim ve sosyal hayatlarına da yansıtarak daha başarılı bireyler olarak yetişmelerini hedefliyoruz.” dedi.

“BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİN SORUMLULUK KAZANMASINDA ROL OYNAR”

Buksur, açıklamasını şu sözlerle sürdürdü; “Öğrencilerimizin beslenme, sağlıklı yaşama kültürleri bu ders aracılığıyla sağlanabilir. Öğrenci bu derste yeteneklerini keşfeder, yenilgiyi kabul ederek başkalarını takdir edebilmeyi öğrenir, kazanma sonrası mutluluk-başarma ve tevazu duygularını yaşayarak öğrenir. Çocuklarımız sporun bir lüks olmadığını; bir ihtiyaç olduğunu da beden eğitimi dersleriyle öğrenirler. Genel olarak “insanın bütününü oluşturan fiziki, ruhi ve zihni niteliklerin; bulunduğu yaşın ve genetik kapasitenin gerektirdiği verim gücüne ulaştırılması için rekabet olmaksızın yapılan faaliyetlerin tümü” olarak tanımlayabileceğimiz beden eğitimi ve spor aracılığıyla öğrenci kendini daha iyi tanıyabilir. Okullardaki beden eğitimi derslerinin öğrencilere fiziksel, zihinsel, duygusal ve toplumsal pek çok katkısı vardır. Beden eğitimi dersleri öğrencilerin sorumluluk kazanmasında, saldırganlık, öfke vb. duygularında boşalım sağlayarak kontrol etmesinde de rol oynar.”

FİZİKSEL EĞİTİM ZİHİNSEL EĞİTİMİ DE ETKİLER Mİ?

Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün “Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur” sözünü hatırlatan Aslıhan Buksur, “Çağdaş eğitim felsefelerine göre fiziksel eğitim genel eğitimin vazgeçilmez bir parçasıdır ve bu anlamda fiziksel eğitim zihinsel eğitimi de olumlu etkilemektedir. Atatürk bunun böyle olduğunu yıllar önce “sağlam kafa sağlam vücutta bulunur” diyerek ifade etmiştir. Öğrencilerimizin çok yönlü; yani zihinsel, duygusal, fiziksel ve sosyal gelişimlerinin sağlanmasında beden eğitimi dersleri bu bağlamda spor faaliyetleri önemli bir vazgeçilmezdir. Beden eğitimi dersleri ve beden eğitimi öğretmeni her dönem rol model olmuştur özellikle ergenlik dönemindeki gençlerimizin kimlik arayışı süreçlerinde büyük önem arz etmiştir.” diye konuştu.

“SAĞLIKLI KALMAMIZ GEREKEN BİR DÖNEMDEYİZ”

Özellikle pandemi sürecinde spor faaliyetlerinin önemli olduğunu söyleyen Öğretmen Buksur, “Salgının ne zaman tamamen temizleneceğini bilmediğimiz bu süreç, Beden Eğitimi öğretmenlerine ve sporculara en çok görevin düştüğü bir dönem olmalıdır. Normal zamanlarda bile sadece sınav sistemi gereği ön plana çıkan diğer akademik dersler olmadığı takdirde hayatımız sona ermez, sağlığımızdan bir şey kaybetmeyiz en fazla birkaç ay geride kaldığımız bir akademik program olur ki bu da sonradan telafi edilebilecek bir durumdur. Oysaki doğru beslenip bedenen sağlıklı kalmamız gereken riskli bir dönemdeyiz. Hareket etmek üzere tasarlanmış ya da yaratılmış bir vücut aktif kalmadığı sürece çeşitli ağrı, kilo alma, hareket ederken zorlanmalar ve kalıcı hareket sınırlılığını beraberinde getirirken epidemi (salgın) günlerinde evine kapanmak zorunda kalmış insan psikolojisini iyice zorlayacaktır. Yapılan araştırmalar her gün düzenli yapılan fiziksel aktivitelerin insanların stres seviyesini düşürdüğünü, psikolojik bakımdan daha iyi hissedilmesini ve fit (!) kalmayı sağladığını ispatlamıştır. Bu nedenle günlük uzaktan eğitim dersleri başlamadan önce her gün 10 dakika bile olsa yapılması yeterli olacak ev egzersizleri, bedenimizi sağlıkla ilişkili fiziksel uygunluk bakımından yeterli kılacaktır.” ifadelerini kullandı.

“ÖĞRENCİLERİMİZ VE VELİLERİMİZ İÇİN ‘OKULUMUZ SPOR YAPIYOR’ ETKİNLİKLERİNDE BULUŞTUK”

Başakşehir Okullarının sportif faaliyetlerinden bahseden Beden Eğitimi Öğretmeni Aslıhan Buksur, “Pandemi başlangıcında, eğitim kurumlarının uzaktan eğitime geçmeleriyle beraber, her branş dersi öğretmeni gibi ben de derslerimin öğrencilerimle yüz yüze olmaksızın nasıl işleneceği ve ne kadar verimli olacağı konusunda bir takım endişelere sahiptim. Pandemi sürecinde yalnızca çocuklar için değil toplumun her bir üyesi için endişe edilen büyük meselelerden bir tanesi de hareketsizlik ve hareketsizliğin getirdiği mental ve fiziksel sağlık sorunları idi. Ben de öğrencilerim için esas bu problemi derslerimin odak noktası haline getirdim. Başlangıç safhasında müzik eşliğinde hareket vasıtasıyla sözünü ettiğim mental ve fiziksel sağlık sorunlarını en aza indirgemeye yönelik kısa videolar çekerek öğrencilerime ulaştırdım. Sonrasında canlı derslerimizin başlaması ile beraber dersin işlenişi ve denetimi yüz yüze eğitimden farksız bir hale getirildi. Öğrencilerimiz ve velilerimiz için “OKULUMUZ SPOR” yapıyor etkinliklerinde buluştuk ve ailecek spor yaparak zinde kaldık. Canlı derslerin yanı sıra kurumumuzca oluşturulan online sınıflardan oluşan sistem üzerinden videolu ödevlendirmeler ve etkinlikler gerçekleştirdik.” dedi.

“HAREKETSİZ KALMAMALARINI TAVSİYE EDİYORUM”

Buksur, açıklamasını şu sözlerle noktaladı; “Haydi, kalk ve hareket et, salın, dön ve dans et kendini daha iyi hissettiğini fark et! Bu cümlelerimden yola çıkarak, çocuklar kadar aileleri de bu süreç de hareketiz kaldılar, hareketsiz kalmanın verdiği mental yorgunlukla beraber hareketsiz beden yorgunluğu da oluştu. En az yarım saat olacak şekilde kısa yürüyüş ya da birçok spor videolarına internet üzerinden erişim sağlayarak hareketsiz kalmamalarını tavsiye edebilirim.”