Çerkezköy Devlet Hastanesi’nden randevu veya sıra alamayan vatandaşlar, hastaneyi Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)’e şikayet etti.

Yaklaşık 250 bin vatandaşa hizmet veren Çerkezköy Devlet Hastanesi, yeterli sağlık hizmeti veremediği gerekçesiyle vatandaşlardan tepki gördü. Hastane sırası almak için gece saatlerinde hastaneye gitmek zorunda kaldıklarını ve bazen erken gitseler de sıra alamadıklarını belirten Ünal Fırat isimli vatandaş, konuyu Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)’e yazdı. Randevu alamayan hastaların da olduğunu belirten Fırat, ‘’Devletimiz sağlık alanında onca yatırım yaptı. Çerkezköy Devlet Hastanesi’nde yönetim zafiyeti mi var?’’ diyerek duruma tepki gösterdi.

‘’SIRA ALMAK İÇİN GECE 2’DE HASTANEYE GİTMEK GEREKİYOR’’

Normal sıra almak için gece geç saatlerde hastaneye gitmek zorunda kaldıklarını belirten Fırat, şikayet dilekçesinde konuyu şu ifadelerle belirtti; ‘’Çerkezköy Devlet Hastanesi’nde bazı bölümlerde telefonla randevu alamıyoruz. Normal sıra almak için ise gece saat 2’de hastaneye gidip sıra yazdırmak gerekiyor. Gece 3 gibi hastaneye gidilirse maalesef sıralı sayılı randevu doluyor. Diğer güne randevu almaya, Çerkezköy Devlet Hastanesi’ne gitmek gerekiyor.’’

‘’4-5 DEFA GİDİP RANDEVU ALAMAYAN HASTALAR VAR’’

Dilekçede bir çok kez hastaneye gidip sıra alamayan vatandaşların da olduğunu belirten Fırat, ‘’ Bu şekilde 4 veya 5 defa gidip, randevu alamayan hastalar var. Bu durumdan bıkan çoğunlukla asgari ücretli hastalar mecburen özel hastanelere gitmek zorunda kalıyorlar. Personelinin hastalığına çoğunlukla Çerkezköy Devlet Hastanesi’nde çözüm bulamayan sanayi ağırlıklı nüfusu olan ilçemizde, üreticilerin iş kaybı olacak, bu da dolaylı olarak vergi kaybına yol açacaktır.’’ dedi.

‘’BÖLGEMİZ SİYASİ CEZALANDIRMAYLA KARŞI KARŞIYA MI?’’

Sorunun kaynağını da soran Fırat, ‘’Devletimiz sağlık alanında onca yatırım yaptı ama Çerkezköy Devlet Hastanesi’nde yönetim zafiyeti mi var? Ülkemizde binlerce doktor mezun olurken Çerkezköy’e bu doktorlar gelmiyor mu? Organize Sanayi Bölgesi’ndeyiz, çoğalan nüfusa her yıl gelen doktor sayısı yetmiyor mu? Özel hastaneler kazansın diye ayrı bir politika mı uygulanıyor? Vergileriyle ülkemizi kalkındıran bölgemiz, bilginiz dahilinde olduğunu düşünmüyorum ama siyasi cezalandırmayla mı karşı karşıya? Halkımız için önemli olan bu konuyu bilginize sunar, çözüme kavuşacağını umarım.’’ İfadelerini kullandı.

CEVAP SAĞLIK BAKANLIĞI’NDAN GELDİ

Fırat’ın şikayet dilekçesine ise cevap Sağlık Bakanlığı’ndan geldi. Planlama Yazı İşleri Birimi’nden gelen cevapta şu ifadeler yer aldı; ‘’Bakanlık insan gücü kaynaklarının ünvan ve branşlara göre illere ve il içindeki birimlere dengeli dağılımı sağlamak için, sağlık personeline ihtiyacı en üst düzeyde olduğu ilden başlamak üzere ve imkanlar dahilinde hiçbir vatandaşımızı mağdur etmeden optimum faydayı sağlayacak şekilde insan kaynağı planlaması yapmaktadır.’’

Bakanlığın cevabını tatmin edici bulmayan Fırat, yeni bir başvuru yaparak vatandaşların sorunlarının çözülmesi talebinde bulundu.