Kapaklı Gazetesi - Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, geçtiğimiz günlerde pandemi ile mücadelede yeni normalleşme sürecine girildiğini duyurdu. Bu kapsamda tüm yurtta olduğu gibi Kapaklı’da da yeniden müşterilerine kavuşan restoranlar, HES kodu ve yüzde 50 kapasite ile müşteri kabul etmeye başladı.

Konuyla ilgili gazetemize özel açıklamalarda bulunan Anadolu Taş Fırın Restoran Sahibi Ahmet Gündüz, tekrar faaliyete başlamaktan mutlu olduklarını ifade etti. Restoranlarında her türlü tedbirlerin eksiksiz alındığını belirten Gündüz, müşterilerin tek tek HES kodunu sorguladıklarını söyledi.

“EN AZ NE KADAR ZARAR EDEBİLİRİZ DİYE DÜŞÜNDÜK”

Faaliyetlerine ara verdikleri dönemde, paket servis ile müşterilerine ulaştıklarını söyleyen Anadolu Taş Fırın Restoran Sahibi Ahmet Gündüz, “Süreci kolay atlatmadık, bu bizim için ticari anlamda çok kaygılı bir süreçti. Ticari olarak karlılığı unuttuğumuz ve en az ne kadar zarar edebiliriz diye düşündüğümüz bir dönem oldu. Devletimizin açıkladığı kısa çalışma ödenekleri personellerimizi ve bizleri bir nebze rahatlattı. Bu süreçte paket servis hizmeti ile devam ettik. Paket servis ile çalıştığımız zaman bizim için çok karlı bir dönem değildi. Bununla birlikte Cumhurbaşkanımızın bizzat açıkladığı yeni normalleşme süreci, bize heyecan verdi. Bu endişe verici dönemin ardından yüzde 50 kapasiteyle de olsa tekrar faaliyetlerimize devam etmek bizi çok heyecanlandırdı.” dedi.

“YAZ DÖNEMİNE DOĞRU ESKİ DÜZENE DÖNMEYİ ÜMİT EDİYORUZ”

Aşılama çalışmalarının ümit verici olduğunu söyleyen işletme sahibi Gündüz, “Şu anki dönemde personellerimizin maskeyle çalışması, günlük ateşlerinin ölçülmesi, müşterilerimizin HES kodunu sorgulama, ateşlerini ölçme gibi metotlarla olabildiğince tedbirli çalışmaya gayret ediyoruz. Doluluk oranımız, müşterilerimizin süreçle ilgili kaygısından dolayı bizleri memnun edici bir durumda değil. Yaz döneminde aşılama çalışmalarının hızla tamamlanması ve insanlarımızın bilinçlenmesi ile beraber eski düzenimize dönmeyi ümit ediyoruz. 2020 yılı Mart ayının öncesindeki gibi işlerimizi yapmayı dört gözle bekliyoruz.” ifadelerini kullandı.

“POZİTİF BİR VAKA İLE KARŞILAŞMADIK”

Restoranda alınan tedbirlerden bahseden Gündüz, “Müşterilerimizin girişinde muhakkak HES kodu sorgulamalarını yapıyoruz. Ayrıca fiziksel menülerden uzaklaştırarak, karekod uygulamaları ile menüye ulaşmasını ve siparişlerini böyle vermelerini sağlıyoruz. Ustalarımız ve garson kadromuz mesafelerini ayarlayıp maskelerini hiçbir şekilde çıkarmadan ürünlerini teslim ediyorlar. İşletmemizin havalandırmasını etkin kullanıyoruz ve ön taraftaki tentelerimizi sık sık açıp kapatarak olabildiğince havalandırmaya çalışıyoruz. Şu ana kadar HES kodları kontrollerinde riskli biriyle karşılaşmadık, iş yerimizde pozitif bir vaka ile de karşılaşmadık. Bu durum bizi çok mutlu etti.” şeklinde konuştu.

“MÜŞTERİ MASADAN KALKAR KALKMAZ, O MASA DEZENFEKTE EDİLİYOR”

Periyodik bir şekilde işletmenin dezenfekte edildiğini söyleyen Gündüz, “Sağlık Bakanlığımız ve Cumhurbaşkanlığımızın ikazlarına elimizden geldiğince uymaya çalışıyoruz. Bu maske ve mesafe bizi işletmeci yönünde zorlayan bir kural. Müşterilerimiz geldiğinde olabildiğince iç içe oturmak istiyorlar, bunun ikazını yaptığımızda bazen tepki bazen de tebrik ile karşılaşıyoruz. Bizim de görevimiz bu durumu yönetmek. İşletmemizi haftada bir mutfak dahil özel dezenfekte ediyoruz. Bunun dışında müşterimiz masadan kalktığı anda o masa dezenfekte ediliyor. Çay ikramımızda, müşterimiz çayını içtikten sonra ikinci çayını istese dahi mutlaka temiz bardakla çayını veriyoruz. Her bardak, her tabak, her çatal ve bıçak mutlaka müşterimizin eli değdiği an endüstriyel bulaşık makinalarımızda yıkandıktan sonra masaya dönüyor.” dedi.

“İŞLETMECİLER OLARAK ÜSTÜMÜZE DÜŞENİ YAPMAMIZ GEREKİYOR”

Gündüz, açıklamasını şu sözlerle noktaladı: “İşletmeciler olarak bu süreçte üzerimize düşeni yapmamız gerekiyor. Personellerimiz yönünde dikkatli olmamız lazım ve pozitif vakalar varsa saklamamamız lazım. İş yerimizi olabildiğince dezenfekte etmeliyiz. Kurumlar tarafından sık sık denetleniyoruz, bu denetimlerin daha fazla olmasından yanayım. Bunların arttırılmasında fayda var. Müşteriler rahatsız edilmeden biz işletmelerin denetim mekanizması asla gevşetilmeden devam etmeli. Bu bizden yana üzerimize düşen, tabiki devlet büyüklerimizin alacağı önlemlerle bu süreci hızlı bir şekilde atlatacağız."