Kapaklı Gazetesi - Başakşehir Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kozuva, pandemi sürecinde uzaktan eğitim modeliyle devam eden eğitim öğretim sürecine dair bilgiler verdi. 7/24 canlı destekli giriş. Kozuva, okul yönetimi olarak öğrencilerin en iyi şekilde öğrenmesi için çaba gösterdiklerini kaydetti.

Ders programlarını ‘online eğitim’ düzenine uygun bir şekilde revize ettiklerini kaydeden Kozuva, ‘’Kurulumunu gerçekleştirdiğimiz uydu interneti ile alt yapımızı güçlendirerek, öğrencilerimizin evlerine kesintisiz bir şekilde misafir olmaya devam ettik. Tüm öğretmenlerimiz tıpkı yüz yüze eğitimdeki gibi sınıflarından ve akıllı tahtalarından derslerini vermeye devam etti. Ders programlarımızı online eğitime uygun bir şekilde revize ederek, tüm derslerimizi hazırladığımız programlara göre devam ettirdik. Her öğretmen müfredatını eksiksiz bir şekilde sürdürerek konularına kaldığı yerden devam etti. Ders programlarında ana derslerin yanı sıra beden eğitimi, gastronomi, müzik resim, bilişim ve kodlama derslerine de yer verdik. Branş derslerine yer vermemizin amacı atölye okulu olarak, öğrenciyi atölye derslerine online ortamda da dahil etmektir.’’ ifadelerini kullandı.

“UZAKTAN EĞİTİMDE DE KİTAP OKUMA SAATLERİMİZİ SÜRDÜRDÜK”

Bu süreçte öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarını sürdürmeleri için de çalışmalar yürüttüklerini söyleyen Kozuva, ‘’Öğrencilerimiz oluşturulan ders programlarına göre, tıpkı okuldaki gibi tüm materyalleri ile derslerine hazır bulundular. Tüm sınıf seviyelerinde ders programlarımızda ilk dersimizi “Kitap Okuma” saati olarak başlattık. Öğrencilerimizin uzakta olması hiçbir dersi almasına engel değildir. Kitap okuma saatlerimizi de ivedilikle tıpkı okulda olduğu gibi devam ettirdik.’’ dedi.

“ÖĞRETMENLERİMİZİN SÜREKLİ GELİŞİMİ İÇİN ONLİNE EĞİTİMLER VERDİK”

Öğretmenlerin de online eğitime adapte olabilmeleri için eğitimler verdiklerini söyleyen Kozuva, ‘’Öğretmenlerimizin gelişen ve değişen teknoloji şartlarından haberdar olmalarını sağlayarak, online eğitimlere katılımlarını sağladık. Güçlü eğitim kadromuz ile daha da güçlü bir şekilde yolumuza devam edebilmek adına öğretmenlerimiz başta olmak üzere her alanda eğitim ve gelişime kurum olarak değer vermekteyiz.’’ şeklinde konuştu.

''DERSE KATILIMI ARTTIRMAK İÇİN ÇALIŞMALAR YAPTIK''

Öğrencilerin online eğitime katılımı konusunda herhangi bir problem yaşamadıklarını söyleyen Kozuva, ‘’Günlük yoklamalar alarak öğrencimizin derse katılım durumlarını takip altına aldık. Daha çok ortaokul kadememizde derse özellikle katılımın yüzde yüz olması için, öğretmen-öğrenci-veli üçgeninde iletişimi yüksek tuttuk. Öğrencinin derse hazır bulunurluğundan, katılamama sebeplerine kadar takip altına alarak veli ile sürekli iletişim halinde olduk. Uzaktan eğitim sürecinde en büyük destekçimiz emeklerini göz ardı edemeyeceğimiz değerli velilerimiz oldu. Öğretmenlerimiz ve okul yönetimi tarafından araştırılarak belirlenen eğitim metotlarını değerlendirme aşamasından geçirerek, derslere katılımı ve öğrenmeyi arttırmak amacıyla kullandık. Bizim için her metot önemli bir eğitim aracıdır. Öğrencinin eğlenerek öğrenmesi ve ilgisini aktarılan bilgiye vermesi çok kıymetli. Tüm bunları sağlayabildiğinizde kazanımların daha hızlı öğrenilmesi kaçınılmazdır.’’ diye konuştu.

“BİREYSEL PLANLAMALAR YAPTIK”

Kozuva, açıklamasını şu sözlerle sürdürdü; ‘’Online ölçme ve değerlendirme metotlarını kullanarak özellikle ortaokul kademesinde ve ilkokul 3. ve 4. Sınıflarımızda deneme sınavları gerçekleştirdik. Yapılan sınavın sonucuna kısa zamanda veli ve öğrencinin ulaşımını sağladık sınav sonucuna göre de öğrencilerimizin eksik olduğu konu ve kazanımları tespit ederek, öğrenci bazlı bireysel takviye etüt dersler planladık. Hangi branşta eksiklik varsa tespitinden sonra çalışmaları bu doğrultuda gerçekleştirdik. LGS grubu öğrencilerimiz ile daha yoğun bir şekilde çalışmalarımızı yürütmekteyiz. Tüm kademelerde olduğu gibi 8. Sınıf öğrencilerimizle de yürüttüğümüz bu zorlu süreçte PDR birimimizin desteği oldukça önemlidir. Bireysel ve gruplar halinde PDR görüşmeleri yaparak, tüm sınav süreçlerinde öğrencilerimizi desteklemekteyiz. Gruplara ayrılan öğrencilerimizi koçluk sistemi ile kendilerine atanan koç öğretmen eşliğinde takip etmekteyiz. Koç öğretmenleri sorumlu olduğu öğrencilerini yakından takip eder ve eksiklerini tespit eder. Öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik bireysel çalışma programları hazırlamaktadır. LGS grubu öğrencilerimize sınav hazırlığında haftalık periyodik deneme sınavları yaparak, aynı gün içinde sınava ait soruların analizli çözümleri online derslerde de devam etmektedir. Sınav hazırlığındaki bu zorlu süreçte öğrencilerimizin her zaman yanındayız.’’

“VELİ-ÖĞRENCİ MOTİVASYONUNU EN ÜST SEVİYEDE TUTMAYI SAĞLADIK”

Etkinliklerini de sanal ortama taşıyarak öğrenci – veli motivasyonunu arttırdıklarını söyleyen Kozuva, ‘’Hafta sonları yetenek zümremiz tarafından planlanan etkinliklerimizi düzenleyerek, öğrenci ve velilerimizin motivasyonunu yüksek tutmayı hedefledik. Yaptığımız çalışmalardan bazıları; Teknoloji Bağımlılığı Semineri, Bilgi Tombalası, Babam Mutfakta, Başakşehir Ailesi Sporda ve Tuz Hamuru ile Obje Çalışmasıdır. Online olarak gerçekleştirdiğimiz etkinliklerimize öğrenci ve velilerimizin katılımı bizleri mutlu etmektedir. PDR birimimiz öğrencilerimiz ve velilerimiz ile bireysel ve gruplar halinde görüşmeler gerçekleştirmektedir. Birçok çalışmamızı online ortamda da gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Veli toplantılarımızı, bireysel görüşmelerimizi (Veli – Öğrenci), veli seminerleri, öğrenci grup görüşmeleri gerçekleştirdiğimiz çalışmalardan sadece birkaç tanesidir. Pandemi döneminde PDR birimimize oldukça büyük görevler düşmektedir. Okulumuzun yapıtaşlarından biri olan PDR birimi, öğrencilerimizin ve velilerimizin motivasyonları için etkinlikler planlayarak motivasyon seviyelerini yüksek tutmayı hedeflemektedir. PDR birimi haricinde sınıf öğretmenlerimiz ve halkla ilişkiler birimimiz velilerimiz ile iletişim halinde kalarak oluşabilecek her türlü süreçte destek olmaktadırlar. Sınıf öğretmenlerimiz ve Rehber öğretmenlerimiz bireysel ve grup halinde veli ve öğrenci görüşmeleri yaparak geri dönüşlere göre, okul yönetimi ile süreç iyileştirme çalışmaları yapmaktadır. Velilerimizi bu sürecin bir parçası olarak kabul ediyor, süreci şeffaf ve objektif verilerle yönetiyoruz. Velilerimizin görüş ve önerilerini önemseyerek, kapalı usül anketler uyguluyoruz ve süreçteki ihtiyaçlarımızı tespit ederek çalışmalar yapıyoruz.’’ dedi.

‘’SAĞLAM ADIMLARLA YOLUMUZA DEVAM EDİYORUZ’’

Kozuva, açıklamasını şu sözlerle tamamladı; “Bahsettiğim tüm çalışmalarımız sonucunda tıpkı yüz yüze eğitimde olduğu gibi uzaktan eğitimde de kalitemizden ve öğrenci bazlı bireysel çalışmalarımızdan ödün vermeden sağlam adımlarla yolumuza devam etmenin gurur ve mutluluğunu yaşamaktayız. En büyük temennimiz pandemi döneminin biran önce sona ermesi ve öğrencilerimizin sağlıklı bir şekilde okullarına dönmesidir. Yürüttüğümüz bütün bu çalışmalar öğrencilerimizin bilgiyi en iyi şekilde alabilmesi ve hayatta sağlam adımlarla durabilen bir birey olabilmesi içindir. Okul olarak “İlk Adımdan Geleceğe” mottomuz ile öğrencilerimizin ilk adımlarından mezun olana kadar tüm süreçlerinde en iyi eğitimi alabilmeleri adına ben ve ekibim ile tüm çalışmalarımızı geliştirerek ve yenileyerek sürdürmeye devam edeceğiz.” dedi.