Bilinen aranan marka olmak için, ticarette kaliteli, dayanıklı, pratik, kullanışlı ve tercih edilen ürün olmak şarttır. Bunların neticesinde ise, müşteri memnuniyeti oluşur. Müşteri memnuniyeti oluşursa doğal olarak, ürün çok satar ve bilinen aranan marka özelliğini kazanır.

Ürün bunların hepsini yerine getiriyor ancak, tanıtımı yoksa yine eksiktir, bilinen aranan marka özelliğini taşıyamaz. Toplum kitle iletişim araçları olan Tv, Radyo, Gazete, ve diğer reklam mecralarında gördüğü, duyduğu ürünleri daha çok tercih ediyor. Bu tanıtımlar; bak bu ürün kaliteli, güvenilir, dayanıklı iyi firma izlenimini bilinçaltına yüklüyor.

Gelelim kurumların markalaşma sürecine, kurumlar ürün satmadıkları, hizmet verdikleri, insan ilişkileri ile daha ön plana çıktıkları için, markalaşma süreci zaman ve çok emek ister. Özellikle verilen hizmetin kalitesi, halkın memnuniyetini sağlaması gerekiyor. Her insanın yapısı farklı olduğu için, verilen hizmette memnuniyet sağlanması ise kolay olmuyor. Kurumlar maalesef halkın isteklerine ya da ihtiyaçlarına göre değil, genelde yöneticilerinin hal ve hareketlerine göre şekillendiği için halkın memnun olması güç oluyor.

Takım çalışması aslında, hizmet alanında müşteri memnuniyetinin anahtarı oluyor. Bilinçli yöneticiler bunun farkında olduğu için, takım çalışmasına ayrı bir önem verirler.

Anketler; halkın düşüncelerini yansıttığından, ayna gibi hizmetlerin kalitesini müşteri memnuniyetini ortaya çıkartır. Yöneticilerin en önemli yol göstericileri anketlerdir.

Asfalt var, kaldırım yoksa,

Haritada yol var, yapılmamışsa,

Okul yeri var, ihtiyaç neticesinde yapılmıyorsa,

Park yeri var, ihtiyaca göre yapılmamışsa,

Su var, içilecek gibi değilse,

Hizmet var, tanıtım yoksa,

Ses anons sitemi var gereksiz ilanlar yapılıyorsa,

Makam var, vatandaşın sorunlarını dinleyecek başkan ya da personel yoksa,

Kimse kusura bakmasın; bu saydıklarım az bile, bunlar eğer yapılmıyorsa geçmiş olsun. O kurumda marka olma anlamında bir durum, söz konusu değildir.

Çerkezköy, Kapaklı Çorlu, Saray ve Çevremiz’de sizce marka olma yolunda yürüyen kurumlar var mı?

Halk eğitimsizse, çevresine ve çalıştığı işletmeye değer vermiyorsa gelişi güzel hareket ediyorsa halkında markalaşma konusunda bilinçlendirilmesi gerekir.

Markalaşmaya Devletimiz, Ticaretle uğraşanlar ve halk olarak hepimiz üzerimize düşeni yapmalıyız.