İnsan gücüyle pedalla çalışan bisiklet, 1860’larda ortaya çıkmış günümüzde, spor amacıyla kullanılan ulaşım aracıdır. Günümüz şehirlerinde ulaşım için pek tercih edilmeyen bisiklet, daha çok sakin tenha yollarda, spor yapmak ve hobi amacıyla halkımız tarafından kullanılmaktadır.

     Çerkezköy, sanayisiyle hızla gelişen insan ve araba trafiğinin arttığı bir ilçe olarak gözlemleniyor.

     Otomobiller tek yön uygulamasıyla bağlantıların az olması sebebiyle, diğer yöne geçişte zorluk çekiyor.

     Park alanının az olması, caddelerin dar olması, birde bunlar yetmezmiş gibi bisiklet yolu ile biraz daha daraltılmış tek yönlü bağlantı geçişleri, maalesef Çerkezköy’ün trafiğini rahatlatmıyor aksine bunaltıyor.

      Halkın çoğunlukla bisikletiyle tercih etmediği bisiklet yolu, esnaflara ciddi zarar veriyor.

      Toptancıların araçlarını esnafların dükkanlarına yanaştıramaması ve bisiklet yoluyla ekstra daraltılan yollar, halkın tercihi olmuyor. Bu sebeple esnaflar, maddi kayıplar yaşıyorlar. Park alanının az olduğu Çerkezköy’de bisiklet yoluyla park alanlarının azaltılması, maalesef akıl mantık işi olmuyor.

      Spor düşüncesi güzel olabilir ancak; doğru yol yer seçimi daha önemli, bunu Çerkezköy halkı ve esnafı, bisiklet yolunun vatandaşların çoğunlukla tercih etmemesiyle anlamış oldu.

      Şehir planlarında yol güzergahlarının tercih hesabı, günümüzde çok önemliyken; Çerkezköy Belediyesinin düştüğü olumsuz durum, gerçekten çok acıdır.

      Çerkezköy Belediye binasının arka sokağındaki tek yön uygulaması sonucunda, araç sahipleri tarafından bu yolu kullanmak istenmemesi, esnafı karantina altına almış gibi zor duruma düşürdü.

      Aynı hata maalesef bisiklet yolu uygulamasıyla, bir kez daha yapılmış oldu.

      Çerkezköy Belediyesi yönetiminin bu yolları takip edip, esnafın ve halkın görüşlerini alıp, geçen araç ve bisiklet sayısını tespit edip, yeniden yapılandırması şarttır. Aksi halde halk sandıkta bunun hesabını soracak, bisiklet yolu, CHP Çerkezköy yönetimi ve Vahap Akay’ın macera yolu olacaktır.